Al final...Tekenen van leven van down under... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Al final...Tekenen van leven van down under... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Al final...Tekenen van leven van down under...

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

25 Januari 2012 | Australië, Sydney

G'day Melbournioooo....

Zoooon verre reis, Zoooon Grote afstand, Zoooon gigantisch land, zoooooveel te doen, zulke goeie verhalen ...
En nog zoooolang op Zich laten Wachten! ALS labiele, niet punctuele maar volop genietende backpacker: my sincere apologies dat jullie Zo Lang Dachten dat ik al verdwaald, verlopen, verlaten en verwaarloosd was in de bush. I am not! Sterker nog: vanaf nu hebben jullie een driedelig verhaal te waarderen. Een verhaal dat nu beginnen gaat, precies
Op het moment waarop skunkie en ik ons mile-high-kerstdineetje zitten te verslobberen in onze british airways kist.

Met pijn in ons hart hebben we azie verlaten. De laatste nacht in Singapore, onze kerstnacht was een warme, een tikkeltje klef, maar des al niettemin heeeeeul erg gezellig. 'Azie, azie, azie, ai, ai, ai!' werd op het moment dat we uit het vliegtuig stapten 'Ozzie, Ozzie, Ozzie, Oioioi!' een kreet die we in kuta-Bali als voorbereiding onder de knie hadden gekregen. Op het vliegveld kocht ik twee flesjes water, iets wat vooral de 'Oioioi' uit de kreet, eer aan deed! Men had ons voorbereid op dure grappen. Dus het budgetbackpacken werd van het ene moment op het andere minimaal backpacken. THE scenery op het vliegveld was witter dan we ooit gezien hadden, vooral veel bleke, bolle, volgetattooërde Engelsen, leken het. We hadden een paar uurtjes Te killen op het vliegveld, aangezien we in ons vrije reisplan, ook een retourtje Melbourne tussen kerst en oud en nieuw hadden weten te proppen. Na door 63. Ozzies Over Te Zijn gehaald Om sowieso de beste stad van heel down under te bezoeken, kochten wij een retourtje Sydney - Melbourne. Na onze allereerste duim-omhoog-en-liften-maar-actie kwamen we aan bij onze fosterparents: Matt en Jess, een stelletje wat wij kenden van de gili's. Zij gaven ons een lift, een couch And a spare bedroom. Zij waren 5 dagen en nachten lang onze Guide to THE night.

In Matts huis mingelden wij met
Alle artistieke roomies&waren voelden we ons binnen 3 minuten thuis. Tweede kerstdag stonden wij meteen vanaf het vliegveld op de baan om een goed potje bowls
Te spelen in de coolste havenstad van oz! Bowls werd gespeeld ter ere van een jonge, hippe verjaardag en is eigenlijk gewoon jeu de boules voor jongeren. Later
Zijn we met Onze kersverse vriendenploeg, met een looptijd van zeker 2 uur toen al, uit eten gegaan, stappen en uiteindelijk was het grootste feest bij 'ons' in St.Kilda. Als Bonus mochten Skunkie En ik voor het eerst in 6 weken Weer in een Zalig, zacht, onhostelachtig warm bedje slapen. Dan mis je je eigen Haagse bedje wel weer, hoor! De spraypainters en schilders moesten allemaal werken, waardoor wij comfortabel konden douchen en ons thuis gaan voelen met weer allerlei luxe.

St kilda is een apart Stukkie Melbourne. Hier is Het strand, de strandtentjes, een pretparkje, botanische tuinen, mooie speelplekjes, ouwe rockcafe's en hippe koffietentjes. Dit alles maakt de wijk een gezellig dorpje van een mixje grote markt meets Scheveningen. Hier hebben we de eerste dag rondgehangen, hip gekeken, alternatief gedaan en stoer geleken. De volgende ochtend zijn we Melbourne centre inge-tramt. Hoe Haags kan je het hebben, zelfs het zonnetje en toch wel kouwe wind waren present.
De stad zelf doet aardig Amerikaans aan, met Flinke heuvels. Alles is netjes&als Europeaan mis je een beetje de grachtjes, ouwe pleintjes met fonteinen enzo. Maar in ruil daarvoor kregen we artistieke spraypaints terug op bijna elke muur in de stad. Smiddags moesten we ons melden bij onze pleegouders om melbourniaans in het park te hangen: hangmatje mee, zonnebrand, biertjes en chips: we waren geïntegreerd. Later op de avond kregen we de St. Kilda detour nogmaals
Van Matt. Matt is verliefd op zijn eigen neighbourhood, dus St. Kilda hebben we in totaal een keer of 8 belopen. Savonds zouden ook de pinguïns weer thuiskomen in hun 'hood'. Gewoon op een piertje verzamelen touristen en Ozziez zich om de pinguïns thuis te zien komen van 'another day at THE office'. De chicks moeten bij de rotsen blijven, dus zij waren een kleine sneakpreview. Precies op het moment dat wij het echt koud hadden en op weg waren naar goeie muziek in 'THE espy' ('het paard' van Melbourne, kwamen de poppenbeesjes de zee uit. Het bleek een giga waterrat te zijn, teleurstelling alom. Niet veel later kwamen de pinguïns, deze zonder lange rimpel staarten en met veren ipv haar, het Strandje opgewaggeld met veel Pingu toeters aan. Best gemeen eigenlijk dat de waterrat bij zijn finish alleen maar 'Ieueeeeew' te horen krijgt, terwijl pinguïns van hetzelfde formaat, zonder staart en verticaal intens schattig gevonden worden.

Na jess 'Boostie' dr verjaardag te hebben gevierd, werden we meegevraagd de bush in. De mowgli-jongen die op de gevel sliep: Gioia, wist een mooie surfspot. Wisselvallig ALS het down under zijn kan, bleek het daar 10 x kouder te zijn Dan in Melbourne, dus bleven we braaf
Op onze stek. Nog een dag en avond op sleeptouw met onze foster parents Werd een Grote kroegentocht, een geacteerd familiedrama en slappe lach. Intussen waren we Verkast naar de volgende spare bedroom. Hier sliepen we ALS prinsesjes en negeerde we Alle vrolijke
Vlekken op ons bedjesgoed. Voor Boosties' verjaardag hebben we een gedicht à la skunk en Soof geschreven: succes!

Mooier dan in Melbourne Kun je je Australie ni beginnen, wisten wij toen nog Niet. Hippe, mooie mensen, laidback en een huis vol artists formaly known as Prince and princesses. Een verademing na onze eerste indruk na 4 uur vliegveld hangen op sydney, toen iedereen nog Blond, bleek en vol mankementen leek.

Afijn we mochten weer terug naar sydney. Precies een dag voor
Oud en nieuw, werd ik nog gauw even grondig op explosieven (!) gecontroleerd, skunk bestraft voor de tentharingen in de handbagage (eens terror, altijd terror) en gaaaaan konden we. Bepakt en bezakt met de levensgrote Backpack. Maaaar onze standaard bagage (al redelijk imponerende backpacks) was intussen uitgebreid met een tent, een luchtbed en een extra slaapZak. En wat dat materiaal als doel heeft is tevens de cliffhanger waarop ik jullie lekker laat hangen. Sydney will be continued...&intussen onze roadtrip met hysterisch, idyllische plaatsjes ook.

Liefs!

• 02 Februari 2012 - 15:25

Lau:

Wat een verhalen weer!!!! Maareh.. Waar is die vent nu van je dan? Ben je die vergeten in te pakken??? Kussie