Snoeihard Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Snoeihard Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Snoeihard Sydney!

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

29 Januari 2012 | Australië, Sydney

Sydney...

Beloofd is beloofd: een overkill aan verhalen is to be expected. Aangezien het zwervende reizigers/zigeunerbestaan wat we nu leiden, beter gezegd volgen, ietwat minder luxueus is en minder wifi bevat, heb ik jullie een tijd is spanning laten wachten. De 'leef je nogs' waren daardoor al onderweg: Soof en skunk zijn er zeker nog&komen naar je toe deze zomer!

Op de campingcliff heb ik jullie laten hangen. Eenmaal in Australie EN dan nog op 31 december is er maar één try before You die, een af te vinken onderdeel: vuurwerk onder de harbour bridge mét drank! Dat laatste is de try gebleken.

Australie is een van de eerste landen waar je heen mag backpacken. Skunk en ik hebben die volgorde natuurlijk helemaal overhoop gegooid waardoor onze reismaten veelal een jaartje of 19 zijn en n tikkie Lloret/chersonissos-achtig&wij een à twee continenten verder. Hoe leuk is het dan om na Sydney, bij THE BLue Mountains aan te komen en daar lief opgehaald Te worden door patje, mn mjrtom maat/partner in crime. Deze held en de hele kampeerploeg hadden een plekje voor ons bewaard op de Camping, midden in de Bush, zo'n 1,5 uur treinen van Sydney vandaan. Sydney schijnt best gewild te zijn met NYE en dus was dat de enige locatie die voor Onze 10koppige ploeg te vinden was, al in oktober.

Voor het eerst mochten we hier ons tentje opzetten en ons van couchsurfende backpackers laten omdopen tot regelrechte kampeersters. De volgende ochtend, oudjaarsdag, stonden wij vroeg op om aan onze
Missie 2012 te beginnen en de vodka bij het ontbijt met jus te mixen. Ook al hebben de Australiërs alle ruimte (lees: formaatje VS+Canada&maar 20miljoen ozzies waarvan 3miljoen op reis) REGELS hebben ze hier zeker wel. Vooral alcohol drinken op straat is in Ozzie een grote crime. Mede doordat Australiërs al om 11:00 met hun eerste bier, zonder -tje, beginnen en compleet blind gaan zodra ze kunnen. Bij mij drong dit door toen ik in n kroeg een dronken oz voor de grap een cricketworp zag maken met een glas richting het veld op het tvscherm, ipv een grapje gooide hij de tumbler rechtstreeks op de voormalig grote flatscreen, zo dronken dus. Maar dr mag natuurlijk altijd gevochten worden, dat gebeurt dan ook naar hartelust. De ene Ozzie mept met glazen en de andere gewoon met de vuist.

Afijn, Zo kwam dus de tragische mededeling dat er op NYE in de botanische tuinen, die wij tot onze stek hadden uitgekozen, geen drank mocht worden binnengelaten. Als ware mjrtommers weten pat en ik aardig wat van omzeilen&zo smokkelden Wij dus een fles vodka of twee naar binnen; yeeees! Behalve dat
Het op Dat moment pas 12:30 smiddags was, gaf het niets. Het etmaal Wat wij en Alle 6000 parkbezoekers te doden hadden was dus al iets draaglijker. Uiteindelijk is 12 uur in de botanische Tuinen opgesloten Zitten met feestgangers uit todo el mundo en Hun creatieve smokkelgedrag een graadje of
30 en een zon die bij een gemiddelde crematie aardig wat success zou kunnen boeken, Geen straf. De uren vlogen voorbij Terwijl denice en ik druk waren met matenmakerij. Aangeschoten (zoals het hoort, meneer agent) begonnen wij als eerste in de wereld af te tellen&was het Vuurwerk op de harbour bridge legendarisch. Behalve knetterend vuurwerk waren skunk en ik heeul Blij dat we daar samen stonden, maten met entourage, maar toch merk je op zulke mooie momenten  hoe mooier die Vaak Nog zijn met al je maten erbij: mis jullie;)!

De rest van de nacht hebben we rondgezworven door de stad, om in 2012 Lekker vroeg Ons tentje in te rollen&daar 1,5 uur later alwéér uit te smelten met Kater En al. Vol goeie moed trokken we savonds Sydney in, om bondi te verkennen, werk te zoeken (tevergeefs, voor Ali illegalies als wij) en af te spreken met vikash, een van mijn lang verloren maten. Het werk zoeken, serveren, auto's wassen, kippen plukken of eieren leggen is ons om het even, maar zeer zeker nodig aangezien Australië waarsch. Momenteel het duurste land ter wereld is!

Onze kampeerploeg dunde uit&uiteindelijk stond alleen Ons tentje Nog in het woud, maakte nieuwe maten met Wie wij de Blue mountains  bestierden&besloten te verkassen naar een camping dichterbij de stad dan de twee uur die we er nu vanaf lagen. Vanuit rockdale verkenden wij nóg meer Sydney. We dronken wat met Shaun, een flirt uit vorige reizen, daalden af de underground gayscene in, eindigden in de dragshows à la 'Priscilla Queen of THE dessert' en zo leerden wij Sydney aardig Goed kennen en Sydney ons.

Na het hysterische gesjouw van ons gehele onderkomen, besloten we dat wij een auto nodig hadden voor onze verdere reis. Wij huurden een Jucy, onze paars/groene toyota heldin waarin we de 2800 km naar cairns wel mee zouden halen. En het wild kamperen was officieel begonnen! Op naar de road trip.

Liefs en kus

• 29 Januari 2012 - 10:21

Pats 28-01:

goed verhaal, blij dat je weer even in schrijfbeeld bent! hoewel de foto's ook steeds een aardig kijk beeld geven. wel weer jaloers op de warmte waar jullie in zitten terwijl wij de komende weken weer in spanning gaan zitten of t'oan gaet, of zoiets! schaatsen uit het vet dus, zei meneer KNMI en weergoden van 't noorden. Maar ze beloven er wel stralende zonneschijn bij, een hele frisse. Ik verheug me erg op de aankomst van de giga foto die ik deze week bezorgd krijg, dan nog het hele huis rond zoeken naar de meest geschikte plek, bij gebrek aan schoorsteenmantel zal je wel boven de bank uitkomen denk ik. lekker schuiven met de kunst! veel plezier en veel liefs voor jullie allebei!XXXX

• 29 Januari 2012 - 10:31

Eline:

Heey soof,
    Wat onwijs gaaf dat je in Australie zit! Je foto's op FB zien er ook al zo jaloersmakend uit hihi. Geniet ervan!!!
    xx Eline

• 29 Januari 2012 - 12:45

Casper:

Hé, dank voor de mooie verhalen. Volg ook de foto's op fb. Heel veel plezier!

• 29 Januari 2012 - 14:32

Wilma:

Kan niet wachten op je volgende verslag!xx