Nieuw zeeuwse Kiwi days and nights - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Nieuw zeeuwse Kiwi days and nights - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeuwse Kiwi days and nights

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

25 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland, kiwi days and nights

Sorry lieve mensen! 
Ik kan het op afstand gooien; boodschappen die 19000km overseas gaan, doen er nu eenmaal Wat langer over. Ik kan het gooien op het emotionele vacuumpje waarin ik zat Zo zonder skunk ALS
Reismaat aan mijn Zij. Ik kan het drop gooien Dat het de afgelopen week uitzonderlijk druk en hard werken is geweest Voor n backpacker, maar
Laten we het erop houden dat alledrie deze Dingen mijn nalatige schrijven kunnen verklaren. 

Gelukkig, Ben ik Weer terug in de ether!  Ik leef nog&weer, Geniet met volle teugen en dat was het! 

Tuurlijk niet! Ik Zal de chronologie van dit verhaal Geen goed doen, maar toch wil ik jullie ALS eerste vertellen hoe het nu met me gaat:

Half November gingen Soof en skunk op pad om onze terror met de wereld te Delen. Skunk zou ik 'thuis' brengen in australie, Haar droom&nadat Wij nieuw zeeland binnenstebuiten hadden gekeerd zou Zij daar verder Haar geluk beproeven. Nix bleek minder waar: aangezien ad hoc en flexibiliteit al enkele maanden Ons credo waren, besloten wij twee dagen Voordat wij Ozzie zouden verlaten dat het beter was als skunkie terug
Zou gaan Naar Bali, MET pijn in Ons hart. Onze samensmelting is soepeler, intenser en hilarischer geweest Dan wij Beiden hadden Durven dromenland. Daarom was het besluit van Onze break up tegelijk een van Onze dieptepunten. Bali is geniaal, dat ten eerste maar Daarbij waren er twee personen die skunkie nóg harder nodig hadden Dan ik...met erg veel gedoe, pinlimieten, stomme creditcards en internetcrisis (die uiteindelijk een zegen bleek te Zijn) zaten wij maandagochtend in het Bloedhete cairns Bij het reisbureau om n ticket te kopen zodat denice een paar uurtjes later Naar Bali kon Vliegen, Wat meer weghad van het aanschaffen van een busticket en ik ging braaf vrder Naar nieuw zeeland. Het vooruitzicht om ineens in Mn eentje in n nieuw land te landen midden in de nacht, zonder skunk aan Mn Zij & vooral zonder een cent op Mn rekening had me behoorlijk op Mn zenuwen gewerkt. Geldloos en zo ver weg van huis ALS mogelijk, top! 

In het vliegtuig Kwam ik zakenmanneke Paul tegen, sponsor van de volvo ocean race die Hier in maart door de haven komt stormen. Hij gaf mij een flinke intro in nieuw zeeland, Alle must sees op een rijtje. Bovendien deelde we snachts een taxi Naar de stad en uiteindelijk ook het apartment van de zaak waar Hij op de bank crashte en mijn eerste nieuw zeeuwse nacht was er een ALS een prinsesje int Grote bed. Noem het naief, noem het karma, om Drie uur snachts met een beheuuuurlijk slaaptekort vond ik het allemaal allang best. De volgende ochtend checkte ik aan de voet van de toren in het Nomads hostel in, een sort backpackers factory. Uit protest Heb ik 17 uur geslapen&toen ik wakker Werd leerde il Sahil kennen. Sahil is ook een hagenees, had er al twee maanden NZ op Zitten en Moest terug Naar Ons stadje omdat Zijn geld op was en Hij zonder Visa nergens aan de bak kon. Er bleek in  heel het land niet eens meer een illegaal vruchtje te Groeien die door Visaloze reizigersvingers geplukt Wou worden. Daar ging ook mijn hoop. Wel Kreeg ik Zijn passepartout Voor de kiwibus, die ik vanaf volgende week flink ga gebruiken om NZ mee Rond tr reizen. Elk nadeel Heb zn voordeel, maar toch was het tijd Voor plan b of N ticket Naar huis kopen. 

Ik ging de haven in waAr Drie Grote cruiseschepen lagen en aan mijn linkerhand zat een stripclub: showgirls. Sinds Onze duikinstructrice op bali mij vertelde over het werken op zo'n boot, was dit
Aan mijn to do list toegevoegd. Op de bluf ging ik de schepen langs om werk af te troggelen, helaas waren die Mannschaften helemaal compleet. In de haven bleef ik even n rondje bezinnen, op mijn intussen favoriete plekje; onder n oude fabrieksschacht staat een piano waar omstanders graag op spelen. Dit maakt het plekje tussen de zeilboten, auckland Skyline op de
Achtergrond, het zonnetje op mn kop en de harbour bridge over je hoofd heen, nóg specialer. Met ietwat meer moed maar alsnog schoenen vol van lood liep ik de stripclub in. De dooie blikken in de Ogen van de naakte meisjes maakte me Wat weemoedig, maar toch dacht ik, is een tent als deze m'n enige kans zonder visum. Barmeisjes waren niet nodig en gogodanseresjes hadden ze ook al, strippers waren welkom. Nog somberder liep ik weer naar buiten. Werk zou vast wel ergens oppoppen, dus de Volgende dag wou ik auckland uit. Ik kocht die avond een slotje Voor aan Mn backpack en raakte aan de praat met een meisje die Bij 'mermaids' werkte: een andere stripclub naast mm hostel. Zij hadden Nog Wel een barmeisje nodig: YES! meteen liep Ik mee en Bernie, de manager liet me de Zaak zien. Zonder visa Was een dodgyplek ALS Deze mijn enige optie om geld te Verdienen en godzijdank mocht Ik de
Volgende dag achter de bar beginnen, met Kleding aan:) 

Om mijn hostelkosten te ontlopen vroeg ik of er iets te poetsen Viel zodat ik kon werken Voor kost en inwoning. Zo komt het dus dat ik al bijna twee weaken in Auckland Woon en vooral werk. 5nachten per week werk ik bij memaids en van 7tot10 's ochtends maak ik ook nog de hostelbar schoon. Bikkelen maar het is de moeite zeker Waard. Intussen ben ik veranderd in een nachtbeestje en sta 15:00 smiddags op met mijn roomie: jack, de schot. Ook een nachtwerker en mijn kersverse maat. Katia, een Frans meisje heeft zich bij ons gevoegd en gaat vanavond voor het Eerst met mij mee Werken. Zo blijf ik even sparen om de rest van mn reisje voort te Zetten en het nieuw Zeeuwse leven te leven. En zo komt Soof Altijd weer op haar pootjes terecht. 

  • 24 Februari 2012 - 23:41

    Casper:

    Goed om te lezen dat je op je pootjes terecht bent gekomen. Merkte dat afscheid van skunk er nogal inhakte. Kan ik me wel voorstellen: ineens alleen down under. Ik ben 'virtueel' op weg naar Auckland met de volvo ocean race (game). Gaat nog wel even duren voor we er zijn. Echte boten liggen nu onder de philippijnen. Dank voor je update: Lest lekker. Best spannend. Have fun!

  • 25 Februari 2012 - 16:23

    Pats:

    nou ja, die Casper als eerste, wat een fanaat. Ik ben blij dat weer een lang verhaal hebt geschreven, kan ik het zo aan oma voorlezen, die is via Timboektoe opweg met de Valies! het gaat nu wel hard die laatste weken, alle Schuttes zitten de VS onveilig te maken en dan moet jij nog komen. Ik ga oma opwarmen en opvrolijken. dag lieffie

  • 27 Februari 2012 - 13:05

    Janet :

    OOOOOW SOOFJE, wat ben jij toch een bikkel en een survivor zeg!!! Ongelooflijk hoe jij toch altijd weer met beide beentjes op de grond komt! Gelukkig heb je plenty of experience achter de bar, dus kunnen ze aan jou geen beter barmeisje hebben! ;)
    Ik heb de afgelopen periode trouwens ook weinig van me laten horen... maar ik volg je wel hoor!! Vind zo'n verhaal op waarbenjij.nu toch ook wel erg leuk!! Stiekem ben ik natuurlijk gewoon heel jaloers ;)

    Doe voorzichtig moppie, en GENIET!!!

    KUS!

  • 06 Maart 2012 - 12:17

    Denice:

    Dit is een heerlijk verhaal en thank god, zaterdag zie ik jou weer :) 1 woord: HELD!! XXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 53252

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: