Weekje reizen op reis EN nog Laang niet uitgereist - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Weekje reizen op reis EN nog Laang niet uitgereist - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Weekje reizen op reis EN nog Laang niet uitgereist

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

22 April 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos noches! Oye, misschien is het bericht deze keer niet daadwerkelijk in Buenos Aires of iguazu geschreven ( aangezien het daar laaiend druk was met leux doen, niet dat dit schrijven niet leuk is hoor, gewoon anders:)) maar was zooo blij dat ik het vlaggetje veranderen mocht!


Honesto voel ik me eigenlijk een beetje vereerd, dat ik ineens merk hoeveel mensen weten wa ik uitspook door dit te lezen, stiekem zodat ik het niet merk. Vind ik echt supertof om de merken!
Ik was een beetje zenuwachtig bij vorige berichtje wat ik schreef omdt ik op Markie zat te wachten, die gwn naar Chili is komen vliegen. Het was in het begin superraar een stukje, heerlijk nl hier te hebben en heel hard wennen aan elkaar, omdat we elkaar al 3 maanden niet hadden gezien, maar vooral omdatiej ook gewoon in Chili was! het eerste avondje wat we hadden nadat we mijn tweepersoonsbedje ook als zodanig behandel hadden, moest ik naar sgool ( VIVA LA aanwezigheidsplicht ) en daarna hadden we een avondje in Santiago met rianne, dr mama en daar weer een vriendin van die ook waren gekomen tot Santiago binnen hun Zuid Amerika reis.
De volgende dag zouden Markovic en ik met zn tweetjes weer trug naar Argentinie mogen vliegen! om vroeg in de ochtend te vliegen naar BUENOS AIRES! met in het vliegtuid een perfect zoethoudertje: een soort televisiescherm/spelcomputer/informatiebron/geniale uitvinding, waardoor de twee uurtjes durende vlucht eigenlijk iets te kort was omdat we nog lang niet klaar waren met elkaar af te maken int zeeslagveld of uit te putten op een schaakbordscherm. Hoe slecht het ook is ik voelde toch iets meer thuis in BsAs dan in Santiago, al was het alleen al op het vliegveld. Eenmaal aangekomen herinnerde ik me die prachtige stad met supersfeer weer.

Op het busstation hebben we maar gelijk kaartjes gekocht voor de bus naar Iguazu, die behoorlijk/redelijk vol zat door pasen, dus niet mn favovoorin busplekjes kunnen scoren.

verder heb ik een dagje met Markovic door de stad geslenterd, por plaza de mayo, san telmo en me heeeeel snel aangepast aan het heerijke accent, y Vos ?
Voor een n8tje weer een geweldig hostel gevonden, mis het echt als een malle! zou het liefste nu mn tas pakken en gaan reizen tot ik trug moet ipv leren en studeren...
De tweede dag zijn we verdergegaan met slenteren, door Boca en bijna onze bus gemist ( eigenlijk was die al weg, maar omdat we stinkende mazzelaars waren stontiej er nog. )
Na 17 uur reizen ( en vooral slapen) kwamen we gewoon in geweldig tropenterrein terecht. een kant van Argentinie die ik nog nooit had gezien, nergens ooit trouwens. Supermooigroen en net zoals in de films eigenlijk: sgattige, kleurige huisjes en Braziliaans uitziende mensen, echt geniaal! Toen we aankwamen in Puerto Iguazu leek het handig om gelijk terugkaartjes voor de bus te fixen, was echt geen seconde later meer mogelijk kgeweest...na 1, uur rondjes lopen en vragen hadden we uiteindelijk de laaaaatste twee buskaartjes voor zondagavond trug te pakken, zodat we nog 2 volle dagen in BsAs konden zijn daarna. Maar goed 1st things first, ongelofelijke watervallenen een bloedmooi hostelachtig paradijsje. Het hostel ' Hostel Inn' had ik maar gereserveerd, hoe tegenstrijdig dat ook zijn mag met hostels, deze keer was het hard nodig& het was echt geweldig! en soort toeristenfabriek dat wel, maar met zwembad, gezelligheid en alles!
hier hebben we onze eerste dag kunnen volmaken ( met moeite hoor ) en onszelf ' romantisch' in een 1persoonverdieping van een stapelbedje genesteld om te testen hoe knus mensen eigenlijk wel niet tegen elkaar aan kunnen liggen, perfect aangezien het wennen best snel gegaan was
de dag erna hebben we, eigenwijs, maar besloten om alleen een tripje te maken naar de Argentijnse kant van de ongelofelijke cataratas van Puerto Iguazu. Aangezien dees op het drielandenpunt van Argentinie, Brazilie en Paraguay liggen kan dat van alle kanten gedaan worden, stratgisch neergelegd zou je denken. Na een beetje door onze eigen tropen te hebben gewandeld en beroofd te zijn van on ontbijt door ' O, zo schattige Coati's' ( lees: grijpgrage gieren) kwamenwe aan bij het eerste superindrukwekkende stuk waterval...Ik zou ze supergraag willen beschrijven maar dat is echt onmogelijk...het enige wat ik kan zeggen is dat alles daar een Microsoft screensaver lijkt te zijn: ZO MOOI! en de herrie en alles! maar goed, dat was nog niet alles, ook mochten we in een speedboot rond de Cataratas varen en er zelfs dwars doorheen! Zo gaaF! met mn camera in een Liquid Control zakje van schiphol heb ik alles kunnen filmen, dus dat hebben jullie, lieve kijkbuiskinderen, tegoed van Tante Soof. Toen we eenmaal wakker werden op ons ' onbewoonde' eilandje, bleek hald Zuid Amerika uitgelopen te zijn om ook naar dit Idioot mooie verschijnsel te komen kijken. Daar verandert een soort natuurwonder in een soort vochtig Disneyland met zoveel mensen, maar alsnig was het ge-wel-dig! Na zoon bomvolle, heerlijk verbrande dag ( Marks huid had al maanden maar drie uur licht per dag gehad, dus de tropenzon was redelijk sterk;) de rest van de dagen ( Zaterdag en een halve zondag ) hebben we gewoon ultiem getjillt int hostel Puerto Iguazu en in onze eigen dromen, die er waarschijnlijk net zo uit zouden hebben gezien ( alleen dan zonder eind). Int hostel waren aardig wat leuke mensen ( en net zoveel mindere ) om mee te praten en alles, zelfs een meisje uit de taalscursus in BsAs, TOEVAL! een paar gekke Engelsen en een Superleuk stel uit BsAs zelf. Zaterdag werd het et hun allemaal, na een Asado ook een perfect feesje! Maar ook die eindigen en dus moesten we weer trug naar BsAs met de bus, zoon 17 uur. Alleen die duurte van de kaartjes, jajaja de DUURTE loonde, want we hadden twee ongelofelijk luxe stoelen in een luxueze bus! echt een superontspannen reisje! Back in BsAs kwam er al eventjes kort een triestere stemming kijken, omdat toch we toch een beetje aan de verkeerde helft van de twee vakantieweken terecht waren gekomen. Maar goed dat kan bijna niet in Buenos Aires, dus heben we dat ook gauw opzij geschoven. Maandagsavonz zijn we naar een trommelspectacel geweest, waar we in Iguazu naartoen gestuurd waren, echt GENIAAL! een soort backpacker, hippie achtige gebeurtenis was het. Waar ik me verbaasde over hoe klein de wereld eigenlijk is, toen ik de tweede taalcursuscompanjero daar tegen kwam van maanden geleden. Maar goed: Geweldige show Waarna ik het zelfs op de koop toe nam dat we al voor dezoveelste keer belazerd werden in de taxi. De eeuwenoude wisseltruc is razend populair in BsAs. Dinsdag bleef als laatste dagje BsAs over, voel me dr nu echt een soort thuis in die stad. Heb ik dus mooi mn geld op de verkeerde stad ingezet, mja. Om een beetje te genieten van de ongelofelijk lage pesokoers daar, hebben we het maar op een kopen gezet, niet asociaal hoor daar zorgt ijzerstrenge Mark wel voor als ik weer terugval in een of andere eksterbui waarin ik elke winkel in wandel waar het glimt. Voor de tweede keer zijn we naar het Cematorio Recoletta geweest, waar Evita ligt met allemaal andere dooie die ook in niet te bescheiden graven liggen te genieten van de dure Buenos Ariaanse wijk. Met het zonnetje erbij zag het er alleen allemaal lang niet zo zielig uit. Enige nadeel was dat door mijn stukke camera alles bibbert, wat de foto's al ruim een week geen goed doet...Hoop dat Sony ook hier in Chili mijn vriend wil blijven. Na alle levendigheid van deze plek zijn we verkast naar een terrasje om te vieren dat wij nog wel levend door BsAs konden lopen ( al was het een btje door roze wolken ) en nog flinke zon te pakken, zonder smogfilter. Echt een gigantisch verschil was dat trouwens, had al redelijke keelpijn voordat ik naar BsAs vloog, maar dat was daar gelijk over. Nu ik weer trug ben heeft de smog mijn keelpijn ook weer braaf teruggebracht...Levensverwachting van Sjileen opzoeken, vergeet ik telkens. Omdat we helemaal klaar waren voor een trugvlucht voor spelletjes, hadden we niets meegenomen int vliegtuig, uiteraard waren we van type vliegtuig veranderd waardoor we ons dus alleen maar konden vermaken met elkaar en het afscheidsbord op het vliegveld Ministor Pistarini die in alle vertaald was en alle Nederlanders een ' Goede Oude' wenste in plaats van een goede reis ( Buen viejo in plaats van Buen Viaje, vertaald zo een beetje). Maar binnen twee minuten waren we K.O. Alleen de stemming werd er niet beter op doordat we onze ' laatste halte' tegemoet gingen. In Santiago wachtte mijn heerlijke bedje ons op en konden we dus gaan slapen om nog twee hele dagen te vullen in Santiago. Met een paar toeristische attracties af te vinken gingen we op stap om Plaza de Armas te vinden, Virgine Maria de groetjes doen boven op de berg San Cristobal waar we met een kabelbaantje heen konden. Zij is een beetje afgekeken van Christ of The Redeemer in Rio de janeiro, een groot wit beeld op een berg, entonces. Laatste nacht was slapeloos omdat er hierna nog 4 maanden kwamen, waarbij we elkaar weer niet zien konden. Maar goed 's ochtendsvroeg bracht de transfer ons toch naar het vliegveld, waar we een kleine film hebben na kunnen doen. Al met al moest ik ook nog leren en door de tranen heen, lukte dat een btje op het vliegveld. Op school kon ik me dus heerlijk focussen;) Maar gelukkig zijn er op dit soort momenten altijd wel feesjes te vinden met alcohol. Met aardig wat terramotos heb ik me een beetje kunnen redden vrijdagavond met een buitenfeesje op de Uni. Rianne, heldin dat ze is, heeft zelfs naast me geslapen zodat ik tegen haar aan kon kruipen, zodat ik niet al te allenig zou zijn in mn bedje ineens. Zaterdag hebben we de dag gevuld met een genial vis/fruit en van alles markt hier in de stad, waarmee Santiago punten scoort. Savonds was het tijd om de grootste nichtentent van de stad te gaan verpletteren als lesbisch stelletje zijnde vanavond. Was echt prachtig! Ik dacht dat de show in BsAs geniaal was, maar de sfeer en extreemheid hier was echt prachtig! Zondag heb ik alle alcohol mn aderen uit geslapen en doordat ik niet zo goed kon eten, heb ik dit de hele dag volgehouden. Op het bellen van mijn jarige Moessie na dan. & een stuk rennen, want heb de sportiviteit hier uitgevonden om alle overtollige energie in te storten. Was al begonnen met dansen en voetbal op school, maar heb samen met Rianne een badmuts en brilletje en tennisrackets gekocht om mee te gaan doen in het alom bekende Aqua tennis van Chili. Beviel zo goed dat we besloten hebben om maar door te gaan met zwemmen en tennissen 1 of tweemaal per week. Samen met de What2do list, die nu al minstens 56 activiteiten lang geworden is, krijgen we het dus behoorlijk druk hiero! Van Canasta spelen tot parapenten tot Santiago en de Chileense cultuur op te snuiven en uiteraard keihard studeren komen we de tijd primaaa door hier. Er schijnen namelijk verschrikkelijke examens enzo aan te komen, maar dat zien we later allemaal wel. Eerst gaan we ons eventjes op school storten, naar een of ander dierentuinpark donderdag, naar Isla Negra zaterdag, naar Koninginnedag bij de ambassade ( hoewel ik het echt heel erg vind dat ik die niet gewoon oud en vertrouwd in Amsterdam vieren kan, maar jullie veel plezier en doe een kroketje en een hoeraatje voor mij ) en naar Pucon ( hier 12 uur verderop ) om allemaal vulkanen Villarica te gaan beklimmen en er Polo-esqui ( op de poepert, vrij vertaald) er vanaf te glijden. En een weekend als Chileense cowboy door de bergen te paarden...Dus genoeg! Btje socializen met de rest van de extranjeros staat ook nog in de planning aangezien iedereen met bezoek of aan het reizen is geweest afgelopen weken. Zal alles blijven opschrijven en jullie missen, was deze week eventjes een beetje kwijt wat ik hier ook alweer deed en waarom ik zo lang moest blijven, maar das meer Markmissing en dat alles kouder en herfstiger begint te worden hier, yo pienso. Het had hier namelijk allang moeten regenen en koud moeten zijn, maar zolang mn zomerkleertjes nog te warm zijn, vind ik alles best hier!

Heel veel Liefs en bergen Kussen DaaR en geniet vant zonnetje en alles wat door aant komen is daar!
ps.voor fotomogelijkheden heb ik mn hyves en facebook, maar za proberen voor iedereen mn foto's of het merendeel op www.mijnalbum.nl te zetten waarop jullie in kunnen loggen met mijn email soofbc@live.nl en chili als wachtwoord...om te kijken,zal de rest er gauw op zetten

  • 22 April 2009 - 07:10

    Helen:

    Hoi Sophie,
    Ik geniet elke keer weer van je geweldige verhalen en lees alles met veel bewondering. Ik zou best een dagje met je mee willen lopen om het echt met eigen ogen (oren,neus) te zien. Ik mis je wel hoor want als ik het lees, is het alsof ik je hoor praten...
    liefs en kus Helen

  • 22 April 2009 - 08:11

    Gemma:

    Hey lieverd,
    heerlijk om weer je verhalen te lezen =)
    Wat een avonturen, sightseeing en gezelligheid weer! Supertof dat Markie geweest is, can't wait to catch up about it!!
    En lekker sporty bezig jonguh, lekker! Hier in NL eindelijk ook wat beter weer...en koninginnedag en mn birthday voor de boeg, je zal gemist worden =(
    Nou, kunnen we niet weereens skypen. Ik probeer je op allerlei manieren te bereiken, maar lukt niet echt... =(
    Nou, enjoy ze daar, maak Santiago je plekje, ookal is het moeilijk, in no time it'll feel like home, I'm sure!
    Dikke Kussen,
    Gempie

  • 22 April 2009 - 08:19

    Janetje:

    OOOW SOOFJE!!! Wat heerlijk romantisch allemaal met mark! Wel klote dat ie dan weer weg moet maarja..

    Lievurd, net als helen hierboven vind ik het ook iedere keer weer een feest om je verhalen te lezen! Ik kan je ook echt horen vertellen...heerlijk!! En dan mis ik je alleen maar meer!

    Ik heb je ook gemaild, kijk maar of je tijd hebt, zo niet dan komt het nog wel!

    Blijf vooral genieten he moppie!! I LOVE YOU!!!

  • 22 April 2009 - 08:20

    Janetje:

    OOOW SOOFJE!!! Wat heerlijk romantisch allemaal met mark! Wel klote dat ie dan weer weg moet maarja..

    Lievurd, net als helen hierboven vind ik het ook iedere keer weer een feest om je verhalen te lezen! Ik kan je ook echt horen vertellen...heerlijk!! En dan mis ik je alleen maar meer!

    Ik heb je ook gemaild, kijk maar of je tijd hebt, zo niet dan komt het nog wel!

    Blijf vooral genieten he moppie!! I LOVE YOU!!!

  • 22 April 2009 - 17:35

    Lucinda:

    Hoi Soof

    Klinkt weer heerlijk!!
    En leuk dat Mark lang kwam echt genieten!
    Ik ga in aug na Lowlands naaar Curacao met lief.
    Geniet nig even en tot op in aug.

    XXX

    Mail je de fotos van het paardrijden en raften nog toe

  • 22 April 2009 - 20:42

    Pats 22-04-09:

    Is het nou oye of olle? ya no se! wat een story weer maar ik wist al veel, toch onwijs om te lezen, ik ga morgen met 4 klassen naar het strand, het wordt heerlijk weer dus mijn strandstoeltje zit al in de oto, maar we gaan met de rampstadrail, wie weet komen we in de polder terecht? er was vandaag weer eens een storing. dan verbouwen we de tram met z'n allen. cariños y besitos

  • 28 April 2009 - 22:43

    Pats 28-04-09:

    hola chica, se dice huewon pero se escribe huevón, porque es de huevo frito y huevo duro, uno se refiere a bolas o pelotas y esos aparatos! por eso fué que los niños tenian las pelotas cogeladas aquí en el mar holandés, mejor dicho el mar del norte. ya van muy bien los mensajes en español. No dicen castellano allá? Tengo que buscar los numeritos con el ALT para todos los acentos en españolio. Me alegra oir que ya te va mejor que ayer, chau rubia con un poco de pelo negro. Beso y hasta prontoXX

  • 30 April 2009 - 19:48

    Bas En Wilma:

    Hoi Sophie, je maakt echt veel mee daar zeg!

    Geniet er goed van!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 53273

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: