un chiquitito Tentempié - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu un chiquitito Tentempié - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

un chiquitito Tentempié

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

18 Mei 2009 | Chili, Santiago de Chile

Hola! Nog nastomend van een avondje Salsa in een Salsateca in Bellaista ( een van DE uitgaanslanen van Santiago ) trakteer ik jullie op een vluggertje...Gewoon een weekje beschrijven is misschien iets makkelijker&bovendien weet ik zelf al dat ik jullie en waarbenjij.nu weer10 dagen in de steek ga laten hierna...maar daarover later meer...

Zoals ik al zei, ben ik op Salsa santo domingo gaan dansen in een Salsateca hiero, net als de rest van de Salsadansende wereld op zondag doet. Heb ooit eerder op een ' Miercoles Po'' ( een uitgaansavond voor allochtonen/buitenlanders hier, zodat ze niet hoeven te mixen met Chilenen, si no quieren ) Joel leren kennen; een Cubaanse Delftenaar die de goeie heupen mee heeft genomen uit Havana naar Delft, maar dus ook gwn normaal Nederlands, Engels en Spaans spreekt. Is wel een keer relaxed om gwn mee te kunnen wisselen in een gesprek tussen die drie talen. Maar goed, we hebben geprobeerd om zo onNederlands mogelijk mee te komen met de heupenwiegende menigte in de Salsatheek en ben om! Was al een tijdje aan het salsalessen op de Uni, maar das toch minder leuk ( lees : behoorlijk saai ) als je het vergelijkt met een avondje dansen in het wild. Dat voor he dansgedeelte dus...

Verder heb ik er een keiharde week leren en studeren opzitten...Nee serieus! Ik heb een week vol pruebas en leeg van lessen gehad...klinkt best relaxed,drie testen deze week en eentje morgenvroeg, waar ik dus nu eigenlijk keihard voor zou moeten leren, maar dt zijn zaken voor morgenochtend. Een van de drie examens is verschoven naar dinsdag, aangezien de leraar nooit aan is gekomen op de plaats van bestemming...de andere twee testen waren wel te doen: maandag negocios internacionales, donderdag Relaciones Internacionales ( nu dus volgende week dinsdag ) en vrijdag Psicoliogia Social. Gelukkig ben ik niet min woordenboek vergeten in Pucon, dus dat maakt het nog idealer om de tentamens in het Spaans te maken...denk echter dat het best wel redelijk kan zijn gegaan. Buiten deze twee tentamens, die trouwens compleet anders gaan dan in NL. In NL zou men namelijk papier uitdelen om je werk op te schrijven of zorgen dat je niet bijna op elkaar blaadje kan schrijven wat betreft afkijken...mjaaa corruptie is niets nieuws hier :) al menen de Chilenen dat dat een concept is wat alleen bij de buren in Argentinië bestaat...vielen er ook nog twee trabajos te maken...een groot feest dus! Bovenop al dat feestelijke bleek ik ook bijna he eerste Porcina geval in CHile te zijn. Bijna, niet omdat ik niet de eerste was, maar omdat ik na tweeeneenhalve dag opgesloten in mn bedje weer beter ben...Heb namelijk twee Chileense pleegouders hier in huis: Het Stel: Franco en Estibaliz die mij netjes binnenhielden ( lees: verboden naar buiten te gaan en ALS helemaal van top tot teen aangekleedt en ingepakt, want het is toch koud buiten, zo0n graadje of 20 )...Dan loop je ( als ik niet door hen ben ingepakt ) over straat in je shirtje met toch maar een vestje, naast Chilenen met Vesten, Jassen ( met een grote J ), Sjaals en wanten aan! maar goed nog een beetje nasnotterend ben ik gwn weer verder gegaan...

Een avondje Sushi tussendoor, een speurtocht naar de ultimate All Stars kunnen bekronen met: DE ULTIEME ALL STARS en never ever shown before blaren, een hoop wandelen door de stad want ik bespaar tegenwoordig ( aangezien blut, blut is ) op de metro, een gefixte camera ( oorzaak van het blutzijn ) waar ik EGT EGT EGT weer heel blij mee ben, een middagje foto's maken op Santa Lucia, een vrijdagavond op de Uni met feest uiteraard, een wereldrecord verbroken door met zn 9en in een supermooie zilveren Volkswagen kever door de stad te cruisen, een verjaardagsfeesje van een GOKKIEspeler ( das hier hockey op rolschaatsen, heel sgattig ), het normale leven van Santiago gevonden in Patronato: de Haagse Markt van hier, een afgeblazen dagje pretpark wegens katers en gebrek aan kortingsbonnen en .....het verjaardagsfeest van Juan Carlos!
Voor zijn verjaardag had hij een Spaans feesje met Sangria en Tortilla geopperd mits je verkleedt kwam! Nu hou ik natuurlijk niet zo van dit soort ongein, dus Rianne en ik zijn helemaal in stijl gegaan...we hadden in de aanbieding 1 Geisha en 1 Yasmina! Om maar eventjes multicultureel te blijven, die avond hebben we kunnen feesten met de jarige zelf: Julius Cesar, Grace Jones, YMCA, de schoonmaaksters, inspector Gadget, engelen, een pak marihuanamelk, een indiaan en Meneer Pinochet himself...ik zal zoeken naar een nieuwe locatie voor foto's, want die kan ik jullie niet onthouden....

Na het overgrote deel van onze verkleding te hebben geloost werd het nog een afterfeesje in de stad...
Aanstaand weekend is weer een verlengde met twee dagen extra, dus heb ik me aangesloten bij een groep studenten van Universidad Catolicaom naar de woestijn San Pedro de Atacama te gaan, as. dinsdag. En als we dan toch in het Noorden dichtbij de grens zijn, proberen we er gelijk een paar dagen Bolivia aan vast te plakken om weertrug te komen vrijdag voor een test op school en dan met weer onze eigen studentencrew te vertrekken naar het strand een weekend...Flink veel reizen dus, maar begon me wel te realiseren dat als ik eenmaal terugben van dit reisje, ik nog maar 6weken school heb hier in deze, toch echt wel geweldige, stad...wat me eigenlijk heel nerveus en toch ook redelijk sip maakte. Raar hoe snel je went en je hecht aan de stad en de mensen om je heen...Had het er met Fenja, mn huis'baas' over en kregen allebei al een brok in de keel toen het over afscheid nemen ging...wordt nog een zware...maar goed dat zijn zorgen voor later...
voorlopig is dit een beetje mn tussenstand en ga lkkr slapen om mrgnochtend vroeg weer te kunnen doorstuderen...

Aan jullie daar heel veel liefs en kussen uit het Chille Chili!


  • 18 Mei 2009 - 07:41

    Pats 18-05-09:

    lekker verhaaltje voor de maandag morgen, lekker chefloos en stuurloos, tranquilos todo para mañana liefs

  • 18 Mei 2009 - 09:40

    Sven:

    Je hebt wel vaker tentamens geimproviseerd toch? Succes, en ben benieuwd naar de rest van je foto's. Xx

  • 18 Mei 2009 - 12:28

    Erik Jan:

    Tijd voor vakantiegeld?!
    Ik hoor het wel.Liefs !

  • 19 Mei 2009 - 14:45

    Kimmie:

    Prachtig om te lezen weer, de avonturen van onze Salsa-Soof! Je mag me alles gaan leren als je weer terug bent, AUB:D!
    Beest, reis, drink, dans, studeer er nog even op los schat, en geniet van alles:)
    We missen je!

    Dikke kus uit Zoetje de gekstehhh;)

  • 19 Mei 2009 - 19:21

    Cathy 19-05-09:

    Wijfiej!!:P Hoesty? Met mij g0ed.. Ik lees n0g steeds al je verhalen, en ze blijven egt vet!Binnenkort ga ik je wir eens een mail(tje) sturen... om je bij te kletsen.. Geniet geniet&geniet!! Mis je n0g steeds supeerr erg. Maar k hou vol..

    Dikke kussen!!xxxxx
    Love you!!

  • 26 Mei 2009 - 07:13

    Helen:

    Hoi lief,
    Gaat nog steeds goed zo te lezen. Zet hem op met die heel moeilijke(?)tentamens. Als je zo als jij letterlijk dansend door het leven kan gaan kan je bijna alles aan. Pas goed op jezelf. Ik snap dat afscheid nemen daar niet makelijk zal zijn maar zo als ik al eerder zei, van mij mag je nu wel weer terugkomen hoor!!!
    kus Helen

  • 04 Juni 2009 - 14:31

    Janettie:

    lievurd!! Ik loop een beetje achter met je verhalen dus heb net deze gelezen... (owowOW can't wait for the pics!)En ga nuz ff je nieuwe lezen.. dus tot zo onder je volgende verhaal ;)

    LOVE YOU!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 53284

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: