Drink met je billen bloot, melk uit de kokosnoot.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Drink met je billen bloot, melk uit de kokosnoot.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Drink met je billen bloot, melk uit de kokosnoot..

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

20 December 2011 | Indonesië, Batavia


De speedboot waar wij opsprongen vanaf de Padangbaise pier, was een held: een mooi, oud, wit bootje met nette stoeltjes. Skunkie had nog wat slaap nodig om Zich weer helemaal jofel te voelen. Ik zat binnen 4 minuten op het dak van het bootje, die ons 1,5 uur over de indische oceaan zou razen. Mam, ik doe
Soms ook wel voorzichtig;) De Australiër die naast mij klom op het Dak, bleek een chileen, wonachtig in sydney&dus ging mijn Chileense hart en accent weer sneller kloppen. Veiligheid was niet Zo heel belangrijk tot we echt vast moesten klampen aan de toeter en een Dubainees bijna met zijn behoorlijk volle gewicht de zijuitgang nam en bijna int water lag. Razen over de oceaan is toch echt zalig (kippenvel voor Nicky;))! 

Aangekomen bij gili trawangan sprong je met bagage en al het kniehoge water in om het eilandje op te komen. Een eilandje waar de folders en muurposters nog een puntje aan kunnen zuigen, als zij zuigen konden. Met paard en wagen wordt de bagage rondgebracht. Door de belletjes om de paardenhals klinkt het best kerstig als zij aan komen stampen. Geen zwerfhonden maar -katten domineren het eiland en de 1500 inwoners zijn allemaal relaxed en toeristisch gezind. Ze zijn bereid alles met je te delen, vooral wiet en magic mushrooms, die laatste mag je
Ook bij je Saladebuffet opscheppen, if necessairy. De blauwe zee, palmbomen, paar barretjes en relaxte duikende, surfende en honeymoonende lui maken de vibe net zo rustig als de schildpadden die onder water partouileren om het
Eiland. Politie is niet nodig&als je
Wat mist wordt elke uitvarende boot binnenstebuiten gekeerd: paradijs?! JA! 

Onze eerste voetstappen op het paradijsje waren dan ook orgasmatisch. En binnen een paar uur hadden wij tussen de weinig Touristen die er waren, alle
Maten toevallig teruggevonden die wij tijdens onze reis hadden ontmoet. Onze groep van 12 was erg gezellig. Samen met de Chileen:,Christiano en een lokale gids, ging ik tijdens skunk dr tukkie, een rondje om het eiland à la barbie en ken. Zo meende Steven, uit het eerdere Ubud verhaal, deze aangename verrassing lag net
Wakker te worden op het strand en was de eerste persoon waar ik over struikelde, toevallig (?). Het eiland is briljant en na een zonsondergang uit
De boekjes hebben wij onze ploeg in n iets te kleine gazebo geperst om daar de hele avond hilarisch in te zijn. 

Skunk ruikt bij aankomst al dolfijnen en wij zijn vroeg in de ochtend op zoek gegaan naar de beestjes. Uiteindelijk bleken zij vervroegd, vertraagd, verdwaalt, haAien of eigenlijk toch nog nooit gesignaleerd te zijn. Op gili kan niets tegenvallen, dus ook deze teleurstelling spoelden wij zo weg in het warme, blauwe zeewater. 

Uit datzelfde water borrelde mr. Steven weer op met de vraag of ik mee ging duiken. Nu was ik toch al gauw 1,5 dag duikstert dus ging mee. Schildpadden, mantelroggen, alleen maar moois alles was aanwezig en et was stiekem erg fijn dat niet elke keer m'n masker afhoefde, regulator uit of andere oefenongein. De druktemaker had zijn luchttankie nog sneller leeg dan ik (toevallig?) dus moesten van de meest gelikte, Italiaanse duikinstructeur inclusief iniRimini zwembroekje naar boven. Was super! 

Onze eilandparade kwam op verschillende plekken steeds bijelkaar en Zo chillde wij het eiland een beetje rond. Gili got me en ik besloot dat ik toch echt op dit eilandje 24 wou worden, besloot ik tot de uiterste mogelijkheid te blijven. Christiano Zou de 19e jarig zijn en dus Organiseerde wij ons eigen verjaardagsfeest. Skunk moest om toch haar SSI te halen eerder terug naar de overkant, naar Irene en Naar haar mowgli. Onze symbiose Houdt stand en ik maakte een kleine upgrade van ons groen/roze hostelkamertje met zout water wat wisselend naar stront, oud plastic of
Petroleum stonk,  naar Steve's bamboeparadijsje. Behalve de hut had ook hij, de stuiterbal zelf, behoorlijke indruk gemaakt op me. En zo bleef ik al honeymoonend me de rest van de partycrew achter en gingen skunk en ik voor et eerst in n Maand onze eigen weg om er 48 uur Later achter te komen dat we echt reizen leuker vinden door Elkaars aanwezigheid, romantisch als we zijn. 

Tijdens mijn verjaardagsduik de Volgende dag raasde skunk de Dolfijnen en Padang Bai tegemoet over mijn bubbels heen. De dagen op gili waren de meest magische en droomachtige tot nu toe. Wat een paradijs als dat met je doen kan is ongelofelijk, zeker de sneakpreview op honeymoon gebied maakte alles nog veel mooier! 

Mijn 24ste verjaardag vierde ik tegelijk met Stevens opa; een telefoontje met mijn eigen mama en oma; in de zee, witte zand tussen m'n tenen, reggae aan, Jack 'n Coke in de hand, hand in m'n andere handje en de meest gelukzalige grijns op mijn gezicht. De volgende dag een Ontbijtje op het strand, een verjaardagskus zwemmen in de warme Zee, speedboot met overvarende dolfijnen, skunk met ballonnen en zingende maten, taart in de Vorm van groene koekjes, popmie, een busreisje naar terrorKuta om nog even op de golven te kunnen staan en daar weer door onze surfdudes toegezongen te worden, lieke en Armanda terug te vinden en te verjaardagsknuffelen en uiteindelijk afgepeigerd, voldaan en met nog steeds dezelfde Lieve grijns op mijn hoofd het vliegtuig naar maleisie in te stappen om met m'n grootste liefde: Skunkie verder te gaan in ons avontuur! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 53252

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: