Little big cities paradise:) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Little big cities paradise:) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Little big cities paradise:)

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 April 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Waiheke

Ja hoor, daar lig ik: in de bunker van Ivan de everlasting hippie. 
Na belachelijke nachten te hebben gemaakt de afgelopen 7weken, ben ik klaar met werken en Kan ik eindelijk een 'normaler' leven leiden in Auckland. De bedoeling was om meteen de stad uit te vluchten, Maar bij Nader Inzien en bij Nadere gemaakte vrienden, besloot ik nog even te blijven. Mn beste maat/travelbuddy in el-e-ke situatie heeft me verlaten om zich echt nuttig te maken en te zijn bij degene die haar skunkliefde nog harder nodig hebben dan ikke. Skunkie moest halsoverkop terug naar Nederland voor om haar Zeeuwse omaatje te zien. Weer een k*tafscheid, maar maten voor het
Leven. Het plan om lekker samen onveilig door nieuw Zeeland te gaan liften, is weer anders aan het uitpakken. Ikke ga solo verder op het
Illegale busticket van mijn allereerste marokkaanse NLse maat. Daar waar ik Denice een opstapje gaf heeft zij mij achtergelaten bij de warme chileense familie die Zij al gauw tot vrienden heeft gemaakt. 

Voor degenen die allang bij mij en mijn verhalen zijn: de chilenen staan nog steeds als een rots in de branding aan de voet van mijn reisbedje. Kortom; een warm gevoel van vriendschap en verbintenis die nooit meer over gaat en zo ook hier in Auckland niet. Met de Chilenen en hun heerlijke
Taaltje om me
Heen waan ik me intussen weer in zuid Amerika en geniet: een reiskadootje in m'n reis! 

De hoeveelheid en diversiteit van en aan mensen die ik de afgelopen weken en leren kennen in ongekend. Zo komt
Het dan ook dat ik nu in een fantasierijk hostel lig, gebouwd door
Ivan himself. Zijn huis ziet eruit als een grote vlo en heet dan ook: 'bio'. Wat inhoudt dat je kan kiezen voor zonverwarmde douche, momenteel koud en mag plassen op een grote put vermomd als mozaiktoilet. Maar dont get me wrong: met alle
Ronde raampjes, bizarre bochten en geniale vondsten is het als
Logeren in een museum, of
In een groot Dali schilderij. Het bizarre hostel staat op Waiheke island, een eilandje net buiten Auckland, waar je
Met de Ferry binnen 35 minuten in een totaal andere, ontspannen wereld
Terecht komt. Vroeger woonden hier enkel hardcore hippies met hun wietvoorraad in de tuin, nu hebben de
Rijkelui, vakantiehuisjes en BNZ'ers (bekende nieuw zeelanders, als ík er over zou struikelen zou ik ze niet herkennen) het eiland ook gevonden. 

Ik ben hier vanochtend heen gevaren om te lunchen met m'n Canadese maat. Patrick kwam mij ophalen van de Ferry en in een kleine, rooie mini crosstte we binnen twee uur het gehele eiland af. Schotland zal er Zo uitzien, gok ik: ruim, heuvels, gras, schaapjes, eilandjes in de zee waarop hier en daar serieuze rehab plaatsvindt voor alcohol- en/of anderssoort liefhebbers. 
Zelf hebben zijn ouders patrick afgescheept van canada naar Waiheke om een jaar te revalideren van een of andere longziekte en zo istie gebleven. Het Eiland is decadent en zo ook onze lunch. Nieuw Zeelands beroemdste rode wijn komt van waiheke en zo schoof er
Ook zo'n exemplaar aan bij ons aan tafel. Een bizar uitzicht over de baai en de skyline van auckland in de verte, samen met een flinke steak en een lamsbout vergezelde ons aan tafel. 
De zakenlunch naast ons vertrok aangeschoten en luidruchtig per helicopter terug naar kantoor, naar de stad, terwijl wij dessert bestelde. 

Met belachelijk volle buik zette patrick mij af bij het hilarische bio hostel, waar twee van mijn chileense maten: ophelia en pablito al ingecheckt waren. Boven in een pluk-van-de-pettenflat-achtig koepeltje lagen zij siësta te houden en bij te komen van het druivenplukken wat zij ze dag ervoor hadden gedaan. my god, wat hou ik van de Chileense mentaliteit! Al uitbuikend gooide
Ik mezelf eerst op de
Plas- en poepcomposthoop en later in de koepel om me te mengen in de heerlijke spaans-chileense verhalen! Afgepeigerd en dagritmeloos ALS ik Ben, Viel ook ik in slaap om later wakker te worden gemaakt met een Heeelijk glas picscola en nóg meer goeie verhalen!

Morgen gaan we weer ergens ander decadent lunchen, strategische vriendschappen in de vineyards&zorgen dat Deze twee heerlijke chilenen weer verder Kunnen plukken. Daarna ga ik lekker terug Naar mn stadje, Waar mn franse maten een afscheidsdinner en een flinke stapavond hebben geplanD. Ik Kan verder gaan met mn jacht op een vliegticket Naar het ondergelopen Fiji:)
Ennnnnnn..... Ik Kom nooit meer weg uit Auckland ;)! 

Liefs en Kus

  • 05 April 2012 - 10:07

    Denice:

    Heerlijk heerlijk heerlijk. Gevoelsmatig ben ik er nog! JIJ BENT EEN HELD! KUS EN EXTRA LIEFDE!!

  • 05 April 2012 - 10:19

    Jackie:

    tis weer genieten van u verhaal,die WC!verder geniet ik volop van mijn andere cadeautje.
    dikke kus van jackie.

  • 07 April 2012 - 11:31

    Casper:

    Mooie verhalen. Fijne Pasen.

  • 08 April 2012 - 07:37

    Janet:

    AAAAAHHH beter kan niet Soof!!!

    Heerlijke verhalen, I'm catching up!
    Maar als je echt in Auckland blijft, dan kom ik je wel opzoeken hoor!!!

    DIKKE PAASKUS + MISS YOU!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 53252

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: