THE road trip part I: Jucy up your lives! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu THE road trip part I: Jucy up your lives! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

THE road trip part I: Jucy up your lives!

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 Mei 2012 | Australië, Sydney

De road trip I
Jucy up your life!

Even een stap terug in de tijd, om mijn laksheid te verhullen en de chronologie spannend te houden&jullie aandacht Erbij. Gaan we terug Naar begin January 2012, terug Naar Oz, terug Naar Sydney!

Jucy is onze beste vriendin!
Backpacken is brilliant, Maar de sport is dan ook om je hele hebben en houwe zo min mogelijk OP je rug te hebben. En daar is onze jucyliefde mee begonnen.

Met Haar Vier wielen onder onze bruinende billetjes reden we na een testnachtje op straat Sydney uit. Met de wind in onze haren en de rug rijden we Naar Newcastle, 4 uur ten noorden van Sydney. Met een al geprepareerde meeegaportie pasta in onze achterkoelkastje begint de jacht op ons nieuwe doel: elke golf besurfen die we vinden Kunnen!

De stad uitrijden, de geniale uitzichten tegemoet, was één Grote opluchting. Alweer kwamen we er, eensgezind ALS we zijn, achter dat we echt niet van grote steden houden. Aangekomen in Newcastle parkeren we onze maat aan het strand, picknicken we daar waar een haai net een surfer opgepicknickt heeft en begint de vrije vogelvibe.
Een koffiemomentje later stappen we op zondagavond in om onze eerste illegale slaapplek te vinden. Twee gebroeders schieten Ons aan uit nieuwsgierigheid naar onze Jucy. Vol vertrouwen op onze intuïtie gaan we mee voor een borrel. Twee uur later, rijden we rustig naar het strand, op hun advies, gaat Jamie een surfboard voor ons scoren en is Lee onze gids voor de volgende dag. Ozzies hebben ieder
Een mankementje ( Retard, zo als ze het zelf noemen) maar zijn boven al(les) aardig, behulpzaam en gastvrij. Kunnen wij Europeanen nog een puntje aan zuigen.

De zon schijnt ons wakker en we gooien de achterklep open waar de hoge golven achter onze hoofdkussens roepen, dit is het leven. Sloeber als we zijn; backpackersbudget, misbruiken we de parkeerplaats ALS hotelkamer, de openbare toiletten ALS wasserette en de Grote blauwe zee ALS badkamer. Surfgezind australia is ideaal: tijdens de
Lunch Trekt men het zakenpak uit, het natte pak aan&surft de hele break door. Daardoor maken wij weer zalig gebruik van de luxe douches en openbare bbqs/bakplaten die overal langs de east coast te vinden zijn. Het enige obstakel in dit kampeerparadijs is de boete die de rangers met liefde uitschrijven tijdens hun razzia's Snachts, waar zij met zaklampen en kabaal sloebers zoals wij beboeten en verjagen, Alors: de uitdaging.

Na een dagje koala's spotten, megagolven trotseren, roodverbranden: hallo crematiegat in de ozonlaag, nodigen wij onszelf uit bij onze nieuwe maten om te koken en meteen te douchen, batterijen en telefoons op te laden enz. Gastvrijend zijn we.

Na twee nachten Newcastle is de gehele planning overboord. Overschat de planning vooral niet, maar vanaf nu Go-en we met de flow. Tijdens het
Koffiemomentje kregen we de tip om naar seals rock te gaan: off the beaten track, alleen Maar ozzies, rust, topgolven en natuur. Klonk ALS Muziek in onze Oren en fashionably late (de rode draad van soofenskunk op reis. Tevens de sleutel tot het aanrijden van kangoeroes die tegen schemering auto's bespringen) rijden we die Kant op. De nederlandse plakken asfalt leer je waarderen in situaties ALS 'off road', 'dark' en 'empty'. Les 1: volle tank, weten hoe ver en no fear ALS de weg ophoudt in de donkere bush. In het pikkedonker kwamen we aan voor een camping. De Grote kruipsels negerend en hotdogs makend slaan we ons kamp op en crashen m. Jucy is geniaal en zo ook de volksverhuizing van al onze tassen, spullen&later zelfs surfplank naar de voorstoelen, omdat Wij zelf graag Snachts in ons bedje willen liggen. Uitzondering is Ons surfplankje die wij de Volgende dag kopen en voor de Rest van de reis als onze triomaat in bed hebben.

Op Ons iets te korte board, gooien wij ons meteen in het diepe, de golven op. Bij gebrek aan golven in de baai steken we over naar de andere baai, waar de monsters van golven ons verrassen. Enthousiast, misschien iets té peddelen we de zee in. Een half uur later er weer uit, flink gezandstraald en doorgezoutspoeld. De
Pro's hadden moeite met deze golven en dat maakt ons dus....suïcidaal;) het strand aldaar, drong toen pas tot ons door, zo breed, zo heet, zo wit, zo leeg, zo onbelopen, de zee zo blauw: ZO MOOI! zo heet dat wij intussen beiden weten hoe een flinke zonnesteek voelt...

Na seals rock, cruisden wij door. Het doel was ons surfboard maximaal onder te dompelen in de Ozzie golven&helaas onszelf ook. Met Jucy, de iPod en 1,5 chauffeuse sterk (later heeft skunk zich ontpopt tot een ware courreur) cruisden wij door tot
Onze volgende spot Byron Bay: het paradijs voor laidbackmood surfers...maar onderweg stopten wij even in Coffs harbour voor een koffietje...

• 02 Mei 2012 - 08:50

Pats:

op allebei de waarbenjij.nu's van soof en skunk. heerlijk verhaal, beetje terug in de tijd, maar altijd even plezant! liefs jochie xx