THE true travel trip - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu THE true travel trip - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

THE true travel trip

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

26 April 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

The true travel trip

Nog Lang Geen eindevaluatie, na 5 maanden reizen is het meer een tussenstand, een gevoelstussenstand. 

Het sparen, 'plannen' &leven Naar een Reis ALS Deze is de eerste stap, een beetje onwerkelijk, behoorlijk stressful: geld sparen &even een blinde darm eruit. Het mooiste is als je deze ups en downs kan delen met een maat met wie je dit hele avontuur aangaat en de kans vast gegrepen hebt zoals een Anaconda volmondig zijn prooi grijpt...ook als die kans er Misschien Niet helemaal was. Skunk mijn reispartner in crime en in ALLE Andere gevallen bovendien, is de held...al was
Men ongerust dat wij elkaar Misschien Niet zouden volhouden 24/7, niets is minder Waar gebleken: ALS het 25/8 had Kunnen zijn hadden we het Liefste Alle tijd Samen volgemaakt. Keer op keer kwamen we erachter dat we toch elkaar het leuxte vonden in ander gezelschap...een bonus...een conclusie
Die ik ook in sydney, al vrij vroeg trok...
Oud en nieuw moet je
Ooit
Een keer bij the harbor bridge vieren, dat is zo. Hilarisch Genoeg hadden wij die
Nacht een ploeg van 10 NL-ers om ons heen, vrienden van mij...en daarbij nog 17000 andere toeristen, alleen waren we dus zeker Niet, daarbij kwamen skunk en ik erachter dat we beiden een behoorlijke gave hebben om zsm zo veel mogelijk bizarre, inspirerende en ruimdenkende mensen om ons heen te verzamelen, waardoor onze vriendengroep binnen een uur in de botanische tuinen verviervoudigd was: de toon gezet...op het moment supreme was het vuurwerk brilliant en werd er netjes aan zowel mij ALS skunk, romantisch gefrunnikt, Terwijl wij liever aan elkaar hingen. Na het heftige vuurwerk, kwamen wij tegelijk met dezelfde wooRden: 'ik Ben blij dat jij bij me
Bent, schat...maar ik mis de rest van maten!' conclusie: de wereld is vreselijk mooi en hysterisch groot (soms ook weer erg Klein) Maar het zijn de mensen en maten die
Je on the Way leert kennen die het écht mooi en het leven waard maken...al gauw begonnen skunk en ik een lijst op te maken van bizarre mensen die wij onderweg leerde kennen&waar wij gezond hard om hebben kunnen lachen. De lijst zal ooit eens volgen en worden gepubliceerd. Een ander aspect van het reizen is dat je daadwerkelijk ALLE soorten en maten mensen tegen komt, terwijl je 'thuis' blijkbaar toch met een soort voorselectie te maken hebt. De achtergrond en voorgrond die je eigen zijn, maken dat je bepaalde personen niet tegenkomt of toelaat...aan deze mensen ontkom je
Niet tijdens het reizen, waardoor je je
Meer dan ooit verbaast en verbazen zal over de diversiteit en uiteenlopende gedachtegangen van anderen. Gelukkig waren mijn nummer 1 reisbud en ik en ijzersterk team en ben ik blijer dan ooit dat, buiten al deze reizigers, skunk altijd aan mijn zij stond, klaar voor grote lol en thuis ook daar zal zijn voor nog meer lol a la aftershock. Doordat skunk voor haar omaatje naar huis moest en in de Tijd dat zij vol gas genoot op Bali terwijl ik Auckland al terroriseerde en eigen maakte, voelde ik nóg duidelijker hoe
Sterk onze travelteam was en hoe fijn wij zijn....

Dat brengt me tot niet alleen de mensen ver weg die mijn reis maken tot wat het is, maar ook tot de lievers die ik mis...zij die voor de derde keer, sommigen eerste of tweede keer, mij missen moeten voor de belachelijke periode van 6maanden, uiteindelijk...pas als een van hen mij verlaat voor een dergelijke periode merk ik weer hoe dat is, iemand zo lang missen...maar
Vooral diegene de hele
Wereld gunnen: MUDITA! het
Woord wat alles omvat, wat wij in Australië hebben leren kennen, het woord dan, de betekenis
Hadden wij beiden al...

'MUDITA' en 'het missen van' maken deze reis des te intenser...de mensen die je onderweg tegenkomt kunnen je inspireren, laten ervaren en vormen. Zo is er 1 iemand voor mij, die ik harder mis dan ooit, maar die mij niet
Langer hoeft te missen. Rowdy is mijn beste maat, hij die mij de afgelopen 5 jaar voor een groot deel gevormd en geinspireerd heeft tot de persoon die ik nu ben...mijn soulmaat die ik dankbaar ben, vooral voor de tijd die we ondanks alle
Hindernissen tóch hebben gevuld en al het moois wat we meegemaakt hebben. De persoon met wie ik intenser dan wie dan ook ben...Row heeft
Mij geïnspireerd, veel geleerd en zelfs afgeleerd. Ook heeft hij de afgelopen 11 dagen voor mij totaal ondersteboven gezet, daar waar hij goed in is, was...al zit er 18000 km tussen ons, de gevoelsband tussen ons is er, was er en even sterkt als thuis...
Zo voelde ik vorige week 's nachts dat er iets niet in de haak was...&na een telefoontje uit NL is mijn Nieuw Zeelandse reis behoorlijk veranderd, mijn leven ook en dat van anderen ook...dat van Row niet...zijn leven is afgelopen...een gigantisch gat is in mijn hart geslagen en meer dan ooit besef ik hoe mooi en belangrijk mooie
Mensen om je heen zijn, onmisbaar...dank jullie wel...

Row, ik heb je achtergelaten in Queenstown, zal je kracht voor altijd bij me dragen...je nooit
Vergeten&missen als geen ander...

  • 27 April 2012 - 13:58

    Casper:

    zo, heftig! mijn medeleven!

  • 07 Mei 2012 - 13:11

    Janet :

    heftig moppie... wel prachtig dat je alles zo mooi kunt verwoorden... liefs en sterkte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 53228

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: