En we zijn weerrrrr trug in de ether!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu En we zijn weerrrrr trug in de ether!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

En we zijn weerrrrr trug in de ether!!!

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

20 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

19feb2010
Ja hoor, zoals beloofd is hier weer de eerste aflevering van Soofbc.waarbenjedan. Intussen ben ik zonder haar-, kleer- en nagelscheuren aangekomen in Paramaribo en lig ik nu in mijn riante nieuwe eigen bedje. Onvoorstelbaar dat dat zo snel gaan kan: vanmorgen werd ik nog wakker in Marks armen in Oosterheem en nu lig ik lekker onder mn klamboe in te Tropen, klaar om jullie te updaten.
Vanochtend ben ik verschrikkelijk lief naar Schiphol vervoerd en begeleidt door heel veel lieve mensjes. Mijn maag keerde wel even om toen ik bij de douane aankwam en doordrong dat ik toch echt zelf degene zijn zou die mij een schop onder mijn kont moest geven om het vliegtuig in te stappen. Gelukkig was ik redelijk verdoofd door het slaaptekort,waardoor ik lang niet zo hard gehuild heb als ik daadwerkelijk zou willen. De vlucht ging helemaal gesmeerd: ingesloten tussen twee Surinaamse dames van 50 had ik zowel links als rechts een aardig gedateerd reisbureautje zitten. Bovendien een database vol films voor mijn neus.
Op J.A.Pengel vliegveld kwam ‘de kist’ uitgestapt waarna ik werd verwelkomt met een warme, tropische deken die perfect aansluit bij het mooie, sappige groen hier om me heen. Via de organisatie van make a move 2, stond Ricardo al op mij te wachten. Een grote, dike Surinamer die eigenlijk op zou moeten fgaan voor het presidentsschap in mei, hier. Een man die ons, als stagiaires zal begeleiden en daarbij ook nog eens heel Suriname ( invloedrijkeren) kent. Deze man is my guidance to succes heb ik al begrepen en komt mij morgenochtend ook weer halen voor een citytour including boodschappen doen, een simkaart kopen en een fiets gaan regelen: een briljanterik!
Samen met Lex ( mijn Roomie ) kwam hij me halen op het vliegveld en reed me meteen even heel-half Suriname rond. Mijn huisje deel ik samen met Lex: een Amsterdammert die sportsmanagement studeert en stage loopt in een kakkie countryclub en Alan: een Surinaamse bosJavaan die bijna afgestudeerd is. Met hen heb ik mn eerste Paramariboiaanse stappen buiten gezet en zij zullen me nog veel meer moeten guiden. Paramaribo en Suriname zijn ge-wel-dig! Het groen, het warme: Alles. Ben alleen wel heeeeeel benieuwd naar mijn introductie bij mijn stagebedrijf: The Backlot as.maanda. Daar denken ze namelijk dat ik heel veel kan, hehe.
Maar eerst een weekendje bijkomen in Colakreek, daar logeren bij een bevriend gezin van Ricardo (mijn contactpersoon hier) met een groepje introduces. Maar eerst mijn veeeels te moeie ogen de rust geven@@@
Heel veel liefs =, dike kussen en thnx voor jullie opstijgsupport!!!!!

  • 20 Februari 2010 - 09:34

    Lau:

    Hoi scheet,

    Ben blij dat je nu al zo enthousiast schrijft, al is het toch nog even flink afwachten.. Geniet dit weekend eerst maar even en probeer wat te ontgroenen in Suriname.. Daarna pas denken aan werk/stage!!!

    Geniet, en pas goed op jezelf!

    Heel veel liefs!

  • 20 Februari 2010 - 10:53

    John En Kir:

    Hey Lieve Sophie!

    We kunnen nu al niet wachten op alle sappige verhalen over het leven daar...
    Ben heel blij dat je veilig bent aangekomen!
    Heb je mijn smsje nog gekregen met dat telefoonnummer van die mensen die ik via mn tante ken?

    We love you en tot over 126 dagen :-)

    Kussies van ons!

  • 20 Februari 2010 - 10:54

    Erik Jan:

    Zo, de deur nog niet uit of het kabinet valt. Moet je vaker doen.
    Mooi dat de eerste indruk zo positief is.Even lekker acclimatiseren en dan jezelf het Surinaamse ritme eigenmaken! Met Sascha net een echte vissenkom gekocht, daar passen er volgens Sascha best meer in?! Bedankt.
    Geniet van al het moois en bedankt voor de SMS.
    Dat wordt dus een betje opschuiven in Augustus.
    Liefs Papa

  • 20 Februari 2010 - 11:43

    Pats 20-02-10:

    hai schat hier was ik al heel benieuwd naar, dacht gelijk aan je toen ik met de eerste zonnestraaltjes hier wakker werd, beseffende dat dit weer de enige vorm van communicatie is de komende maanden en voornemens als eerste een verhaal te schrijven, maar je was er al! verder op de mail!XXXXXXXXXXXXXXX

  • 20 Februari 2010 - 12:11

    Marky:

    Hoe poppetje!

    Die ideen om ooit een boek te schrijven moet je gewoon doorzetten! jou verhalen zijn namelijk altijd super om te lezen. Heerlijk je net even gehoord te hebben en wens je veel plezier straks!!

    Dikke xx

  • 20 Februari 2010 - 15:12

    Kimbahlieffie:

    Lieffieee!!

    Wat een mooi verhaal weer! Ik hoop dat je het helemaal geweldig gaat hebben daar:)
    Ik ga je in ieder geval missen mop, maar daardoor ook extra veel zin hebben in onze vacantionne naar Bulgarije!!

    Keep us op te hoogte!

    Kusss

  • 20 Februari 2010 - 16:12

    Eline:

    Oooh terug in Zuid-Amerika, ik = jaloeers!! :D Superleuk!!! Heeel veel plezier!!

    Gros bisous vanuit Paris,
    Eline

  • 21 Februari 2010 - 03:18

    Chris:

    wat relaxt!!
    dat het zo soepeltjes ging !!:D zeker een raar idee dat we afgelope donderdag nog aan de wijn zaten ! en nu zaterdag/zondag jij nu al zover weg zit!! maarja relukkig zijn het maar 4 maandjes en ben je zo weer terug !!! suc6 morge op je stage !!

  • 21 Februari 2010 - 12:53

    Helen:

    hoi lieverd,
    Fijn van je te horen en ook al weer zo enthousiast. Je bent echt een kanjer dat je dit toch allemaal gewoon durft en doet. Ben benieud naar je verhalen. Stuur me als je tijd hebt een mail zodat we ook via die weg contact kunnen houden.
    Heel veel kunffels,
    Helen

  • 21 Februari 2010 - 15:14

    Janet :

    Meid, zie je wel!! Je stapt het vliegtuig uit en alles is weer goed!! :D Ben blij dat het daar nu al zo heerlijk is!! Hier is het koud met regen en sneeuw, dus GENIET!!!

    LOVE YOU!! xxxx

  • 21 Februari 2010 - 22:28

    Gemma:

    Hey Soofske,
    lekker bezig hoor, wederom! Ik word al jaloers als ik alleen al denk aan de heerlijke warme deken die je omsluit zodra je daar buiten bent =) Ga maar lekker genieten, meemaken enz! Keep us posted en ben erg benieuwd hoe je stage(bedrijf)bevalt!! Kus

  • 21 Februari 2010 - 22:50

    Nic:

    Hai meid,
    Wat een heerlijk verhaal weer! Ik ben blij dat je veilig en wel bent aangekomen. Ik ga je missen maar ik hoop dat jij lekker gaat genieten daar ( en een beetje hard werken...) ;)
    Doe voorzichtig en enjoy!

    Xx

  • 23 Februari 2010 - 15:46

    Cathy:

    Heey wijfiej!!

    Wat fijn dat je g0ed bent aangekomen.. Je eerste verhaal start egt al weer spr leuk.. Ben benieuwt naar de rest van je verhalen die nog gaan komen..:D Nou meis geniet en geniet daar0!!

    Liefs en kussen!
    Cath

  • 23 Februari 2010 - 20:14

    Rachel:

    Hey lieve char,

    Gelukkig ben je helemaal heel aangekomen en ben je goed opgevangen!

    Hier gaat alles wat rustiger... Deze week even afw88 wanneer en hoe enzo..

    Maargoed, jij gaat daar lekker genieten en poepiebruin worden!

    HVJ

    XxXxX

    Rach

  • 24 Februari 2010 - 02:13

    Rianne:

    Soofje!

    Ben blij dat het allemaal goed gegaan is! Raar dat we nu echt allemaal zo bizar ver van elkaar zijn en dat we in zo'n verschillende wereld leven..
    Wil je in ieder geval heel veel plezier wensen, ik weet dat je een supertijd gaat hebben!!

    Besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 53260

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: