Na een weekje! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu Na een weekje! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

Na een weekje!

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Februari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Na een weekje, die wel een maand lijkt te zijn (Al ben ik hier danxij de prachtige 12 uur vertraging gracias a la storm en madrid egt pas net een weekje)heb ik hier eindelijk een beetje mn draai kunnen vinden. Dat duurde eventjes aangezien het evenwicht tussen studeren ( minimalistisch dan...), feesten, de toerist uithangen en doen alsof je niets te doen hebt ( het levensmotto hier: uitgebreid mate drinken, btje tango dansen, pesos uitgeven alsof ze vijf keer minder waard zijn que en Holanda en passioneel zoenen ( everywhere hier zoenen mensen toch wel het minst subtiel wereldwijd) en gewoon Argentijn zijn) redelijk moeilijk te vinden is! De oplossing heeft zich aangediend in de vorm van: inkorten op het slapen...Verbazend genoeg;)

De taalcursus is zeker al het geld dubbel, dik en dwars waard. Tiz redelijk zwaar, maar je leert wel binnen no time! dat is wat ik en Rianne ongeveer doen van 11 tot 4, wel jammer zo midden op de dag. Gelukkig hebben we nu het Zuid-Amerikaanse ritme onder de knie ( tenminste in de betekenis die wij het gegeven hebben;))en komen we redelijk mee met het sn8s en vanaf een uurtje of tien sochtends leven. Vanuit ons appartementje in Palermo ( een soort Soho in Argentinie) wat mijn heldinnetje: Nina ( in samenwerking met Toob ) geregeld had, is alles makkelijk te bereiken. En het is heerlijk om een thuisbasisje te hebben in deze 16 mijloen inwoners tellende stad. Die toevallig ook nog muy cerca onze school is, een wondertje!

Buiten het keihard Spaans studeren hebben wel al kunnen genieten van langverwachte regen ( das lastig te verwerken als Nederlander, maar de 30 graden maakt het allemaal een stuk draaglijker ). Door die regen en het ontwenningsgedrag hadden Nina,Rianne en ik besloten naar de Buenos Aires bios te gaan, met nog een beetje het jaren '50 tango achtige beeld in ons achterhoofd en om ons eindelijk eens stuk te lachen om madagascar2! Nadat we meer dan twee uur in een taxi waren rondgereden en een bastante ruzie hadden gekregen met de taxichauffeur omdattie niet helemaal zeker wist waar de betreffende bios nu precies was, waren we weer gewoon bij het begin uitgestapt en besloten madagascar2 maar gewoon superdeluxe op de laptop te kijken en daarna het Argentijnse nachtleven onveilig te maken. De taxichauffeur is zeer zeker niet de enige argentijn die erop uit is toeristen te naaien. Al geef ik hem geen ongelijk hier, na de crisis die ze hier hebben overleefd is het er allemaal niet veel beter op geworden, wel heerlijk goedkoop datwel:)!

Nadat we donderdag in een discotheek beland waren, waar vooral travestieten en breakdancers het leventje bepaalde was ik verkocht. Was echt een fantastische avond en eenmaal enthousiast geworden was het behoorlijk wennen toen de nacht erna, alle hetero mannen in een andere toko erg graag hun allerslechste versiertrucs uitprobeerde. Wanhopig werd ik ervan na een tijdje, mja had moeten luisteren naar het advies mn haar donker te verven, want behalve Nina is er niemand in deze stad te vinden met natuurlijke blond y blauw. De ultieme oplossing is voor ons 'doof zijn'gebleken, moeten alleen een gebarental ontwikkelen die voor onszelf wel te begrijpen is...Oei
Los argentinos hebben dus nog niet zoveel indruk gemaakt, behalve de dragqueens...

Met de omnibus, die je moet betalen met muntgeld wat hier echt, echt,echt nergens te krijgen is, de metro en sinds vandaag zelfs op de fiets reizen we de stad een btje rond. Ironische deel is dat alle zwervers en bedelaars je hier ook om vragen, kunnen beter billetes proberen.

Al redelijk wat toetistische plekken heb ik kunnen zien en dat zonder enige voorbereiding! Ahaha dat heeft er wel voor gezorgd dat we in het donker, nietsvermoedend in de gevaarlijkste wijken van Buenos Aires rond hebben gedwaald...Mja vivimos!
Boca is een supermooie wijk hier, nauwelijks gericht op toeristen. Er hangt zelfs gekleurde nepwas buiten! Maar supermooi! Op de foto's zie je het gekleude wijkje, naast het stadion. Recoleta cemetrie sloot vandaag vlak voor onze neus, maar deze wijk is behoorlijk rijk en zo de moeite waard om te wandelen! Ook de dierentuin hiernaast de deur is zaterdag onveilig gemaakt, was supergrappig! Argentijnen zijn gewend om de zondagen een soort te vieren, waardoor het overal heel gezellig is!


Nu ik hier vanuit mn bedje, via de draadloze wifi van de buren van het hostel lig te vertellen, gezamenlijk met de gehele familia mosquito die ook liever niet buiten zijn omdat het onweer behoorlijk heftig is, besef ik me dat het voor een weekje Buenos Aires allemaal al veel langer lijkt! In de beste zin van het woord natuurlijk!

Ben er nu, na eventjes te hebben moeten wennen, ook zeker van dat de komende 6 maanden voorbij gaan vliegen!

Zal iedereen updated keepen;)

Besos uit het goede Argentijnse wereldje!






  • 03 Februari 2009 - 06:50

    Kir!:

    Hee Lieve Sophie..
    Wat een verhalen zeg, pff om jaloers op te worden ;-)
    En dan zitten wij hier in dit koude/sneeuwende/vriezende en regenachtige landje! Als het kon zou ik zo een ticket boeken naar de Argentijnse zon maar helaas, het zit er voorlopig nog niet in. Voorlopig hou ik het dan maar bij jouw heerlijke verhalen over het luxe leven daar!
    Love ya chick, en tot over een paar maandjes :-)
    Liefs, Kir

  • 03 Februari 2009 - 09:35

    Wilma:

    wauw niggie dat heb je maar weer goed voor elkaar! kzou zo met je willen ruilen, enneu heb je de tango al helemaal onder de knie??????????? xx

  • 03 Februari 2009 - 09:44

    Janetje!!:

    OOOOOW soof!!! Ik weet gewoon helemaal wat voor een gevoel je daar nu hebt!! Heerlijk dat ontdekken van de stad!! Maar niet in de gevaarlijkste wijken van Buenos Aires rond dwalen he... dat hadden wij niet afgesproken soofietje.. ;) Heel veel succes met je spaanse cursus, ik mis je hier als een malle! En dubbelendwars genieten want voor je het weet ben je weer thuis!!

    hou van jou moppie!! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 53231

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: