eventjes iets uitgebreider - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu eventjes iets uitgebreider - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sophie Brandt Corstius - WaarBenJij.nu

eventjes iets uitgebreider

Door: !

Blijf op de hoogte en volg Sophie

12 Februari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Heeeey Lieve allemaal aan de andere kant van de wereld!
Sorry voor het verwarrende opsomminkje, of eigenlijk behoorlijk duidelijke weergave van Que Paso;)Had het hele verhaal uitgebreid getypt toen waarbenjij.nu het besloot kwijt te maken! Dus was eventjes aant twijfelen of ik de site nog een keer net zoveel lof zou geven als in mn vorige versie, maargoed...
Poging twee wordt altijd beter;) Zoals ik heb geleewrd van o.a motorrijden, haha.
Als eerste moet ik bekennen dat ik het nurdgehalte van dit reismiddel misschien verkeerd heb ingeschat. Unless ik binnen zo0n korte tijd ook in een geweldige nurd ben veranderd of het gewoon superrelaxed vind om mn verhalen op te schrijven, dat is dus een beetje de twijfel. Doet verder nix af aan het feit dat ik hier rondloop en een paar keer per dag denk: 'Hmmm dit zou een goeie zijn om te onthouwe voor mn waarbenjij.nu. Be ndus al vrij goed ingeburderd. Zal jullie echter niet lastig vallen met verhalen over wat ik op mn brood smeer 's ochtends ( a la 'Ze hebben hier jam en dulce de leche, maar die laatste ken ik niet zo goed, dus heb ik vandaag maar weer mn broodje met jam besmeerd') ...Het ontbijt skippen de Argentijnen sowieso, dus das een goeie zaak;).
Het is nu alweer meer dab 6 dagen geleden dat ik iets nuttigs heb kunnen opschrijven, al lijkt het hier alsof er zeker twee weken tussen zitten! Zo veel lijkt er te kunnen in de tijd dat je zou werken of scholen of gwn andere dingen!
Nadat Alejandra uit Uruguay overgekomen was, om met zn 4tjes Buenos Aires onveilig te gaan maken. Hebben we dit ook waar gemaakt. Een avondje met 'onze' dragqueens& Breakdancers was geslaagd. Nadat we de Niceto een beetje blond hadden gekleurd, ging ik naar huis met een niet zo relaxte buik. Later bleek ik een flinke Argentijnse buikpleuris te hebben opgelopen, die absoluut geen respect had voor mijn inentingspogingen! De laatste dag school werd dus ook niet zo0n goeie. Nadat ik de Argentijnse Wc´s van binnen heb leren kennen, ben ik in een 16 urige coma geraakt, voor mijn doen best slecht dus, voelde ik me iets beter.

De dag erna was de eerste waar Rianne en ik eindelijk het Zuid Amerikaanse vakantiegevoel zouden krijgen! We gingen een dagje bakken en zweten en zwemmen in Parque Norte, het enige zwemparadijs in Buenos Aires. Een of andere Hans kazanachtige was in deze Zwemsensation een soort zwembadreality aant filmen en zo mochten wij ook eventjes aan de Zuid Amerikaanse beroemdheid snuffelen en kwamen we als enige blondjes op Veronica TV! Parque Norte heeft er ook voor gezorgd dat ik, like never before, verbrand ben in februari! Ook een Rio de janeiro look a likende Jezus kwam uit een berg om het Aquajoggen in te luiden en heeft mij gelijk (tijdelijk) geheeld van mijn buikdrama. Na Parque Norte zijn we gaan stappen int Museum, het Paradiso van Buenos Aires nu de Pacha gesloten is in de zomer. Maar daarvoor hebben Alejan en ik meegedaan aan een heuse tangoles. Hilarisch in een grote kelder vol met rock en rollende mensen, zoals in het programma stond, begonnen wij met de basisstappen van El Tango! Muy divertido! Het wisselen van partner maakte het nog hilarische, tot ik een undercoverleraar tegenkwam die me verbaasde ( ik dacht namelijk nog steeds dattie ook een nieuwe was) en letterlijk alle hoeken van de zaal doorgetangood heeft! Was heerlijk, ben ook verslingerd geraakt, denk ik. Nadat ik nog zoon rondje mocht maken met de Opa (Later bleek het de Oom te zijn maar net als Cucaracha en Cuchara, haal ik ook Sordino ( neefje) en Nieto ( kleinzoon) un poco door de war) van deze tangoster,gingen we eten.

Toen museum dicht ging, moeten Rianne en Alejan de boot pakken naar Uruguay en bleven Nien en ik achter om het appartement te reorganizeren. Ook mijn laptop had kuren en samen met weer een buikvlaag maakte dit alles het niet beter! Nien kwam met een oplossing en als echte ICTnurdjes hebben we de laptop kunnen fixen.
Het laatste probleem van die dag ( Zondag) was onze zoektocht naar Sushi in BsAs. Dat lijkt namelijk overal te zijn, maar is nergens daadwerkelijk aanwezig. Dus eindigde onze laatste avond in BsAs met een goddelijke pizza! Italiaanse Argentijnen zijn daar echt koning in!

De dag erna moeten we ons appartement schoonmaken, spullen pakken, borg terugfixen, Nina’s nichtje: Maaike meeten, mn examen inleveren ( heb die best wel intensieve cursus sufficiënte afgerond en beloofd op mn terugreis mn vloeibare spaans nog eventjes een argentijns accentje te geven in augustus), laatste spulletjes kopen en de bus nemen naar het Zuiden en nina‘s haar verven wat door een kleine stroomschok nogal grijs uitpakte. Compleet ontspannen dus! Toen we eindelijk in onze royal seats zaten bovenvoor in onze dubbeldekker bus met semi cama’s, was alles weer ff ontspannen! Gelukkig travelen we light, dus das helemaal niet onhandig om 7 stuks bagage van gemiddeld 20 kilo mee te zeulen! Nu pas realiseer ik me dat de reis die wij ‘eventjes’ hebben afgelegd, dezelfde is als van amsterdam naar Zuid Frankrijk. Alleen met 17 uur slapen en de nodige spanning en sensatie van een onderstebovenauto die onze weg versperde maar m.b.v onze buschauffeurs, die zich als ware supermannen ontpopte en een vrachtauto werd deze net zo makkelijk weer goed gezet, leek het een ritje van Amsterdam naar Den Haag, Ideaal! Zo zijn Nina en ik als twee Maxima’s 1400 kilometer zuidelijker aangekomen in Puerto Madryn, een superplek!

Hier hebben we ondertussen een beetje op het strand gelegen, wachtend op zeehonden, walvissen, orka’s, pinguïns en andere lokale bewoners om ons te vergezellen. Toen dit na een dag nog niet gebeurde hebben wij het heft maar in handen genomen en zijn we zeehonden gaan zoeken. Daar kan je hier mee duiken en snorkelen! Muy divertido! We gingen vanochtend vroeg met een bootje naar een kolonie en mochten daar dus met zn tweetjes het water in, om met zeehonden te gaan stoeien en snorkelen! Zo gaaf! Zal ook eenmalig stiekem verklappen dat ik vroeger ‘Geef Nooit Op!’ een brief heb gestuurd waarin ik vroeg of ik asjeblieft met deze beesjes zwemmen mocht. A dream come true vandaag dus! Ze waren zo leuk, spelen met je, zwemmen om je heen en zitten aan je waardoor je hen ook kan aaien! Ik zal een extra site zoeken als www.mijnalbumm.nl ofzo om al mijn foto’s op te zetten. Ook met het oog op roofgevaar, maar op deze site is mijn fotoruimte nog in handen van mijn vroegere stiefzuster;).

Hier in Puerto Madryn blijven we nog een paar daaggies om daarna naar Bariloche te reizen en vervolgens in Mendoza Rianne weer te meeten!

Tot die tijd zal ik blijven proberen te schrijven, desnoods tweemaal,driemaal maakt niet uit!

Heel veel besos en Liefs

Soof

Owjah:

Mama: Ik hoop dat het bij jou ook net zo zonnig wordt als hier. En laat ze maar een poeppie van eigen deeg ruiken!

Oma: super dat je mijn verhalen alsnog lezen kan!

Ilsje en de boot: Superbedankt voor je berichtje Hoop dat ik geantwoord heb op het goede adres! Mis jullie!

Yosje: Mis jou ook meis! Hoop dat je braaf aant sporten en werken bent om Hardbase (?) dit weekend te compenseren;) Of romantisch Valentijn met Brunootje ( is mn kamer nog heel en vol naaktheid en let je een btje op dr? )

Gems: Heeeeeeel veel suc6 met je nieuwe baan! Supergoed dat je ff wat stabiels hebt! Misje, wijffie!

Kir: Bijna Jarig!!!! En hoest met je en met sjonnieboy?

Sjanetje: Hoe was Duitsland? Ben je al wat Heidier? En met Chrisje alles muy bien?

Kim: Relaxed te horen dat je weer een btje tjillen kan!

Nik: Hoe was Barca? En hoes jouw?

Lautje: Alles Ok, kind? Hoe gaan onze vakantieplannen?

Markie: Lieverd! Hoop dat je je veldfeesje overleefd hebt! Nog geen Argentijn die aan je heeft kunnen tippen!

Den haag en espacialy Rasj! Heel veel liefs van Nina en mij!

Samiertje: Hoe is je turkS? En zal gauw gaan kijken naar mn jaarrooster voor jou en Yos. Weet dak in ieder geval de 21ste van mij een nationale feestdag heb

Kim: Hoest met jou en Barannetje?

Rianne: Ik mis je hier, moppie! Geniet daar en tot in Mendoza!

Cathy: Srry dak nonnie teruggekrabbeld heb, maar ben benieuwd of je nog leeft! En hoe alles gaat?

En de rest: Jullie OOK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Na mijn uitwisseling in Santiago de Chile, ben ik in Paramaribo, Suriname stage gaan lopen om mijn European Studies af te kunnen ronden. Ik lipe stage bij Hennah Draaibaar@The Back Lot/NOS. Na mijn studie ben ik samen met Denice/Skunk verder op reis gegaan: Azie, Australie, Nieuw Zeeland...en nu ben ik weer aan de onderkant van de wereld om die reis af te maken....

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 53227

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 05 September 2014

www.waarbenjijdie2maandenallemaalgeweest.nu

20 September 2012 - 12 November 2012

total recovery and finish what i've started

14 November 2011 - 01 Juni 2012

Around the woooohorld

19 Februari 2010 - 13 Juli 2010

SurinameSoof

23 Januari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: